TRICAJUS ONLINE UNTUK ANDA BUAT DUIT

APAKAH ITU NONI DAN KEBAIKANNYA ???

Sunday, November 15, 2009

PENGENALAN NONI


Noni Dan Kehebatannya
Salah satu daripada tumbuhan berubat yang terpenting pernah dihasilkan di kawasan Pasifik, dengan akarnya, kulit pokoknya, daunnya, kuntumnya dan buahnya digunakan seluruhnya untuk merawat pelbagai penyakit dan penderitaan.

Akar/kulit pokok: merawat jangkitan bakteria dan keguguran.Buah hijau: Halitosis, jangkitan, senggugut, arthritis, ulser, sakit gigi dan ketidakhadaman.Buah masak: untuk mengelakkan jangkitan dan menggalakkan pengeluaran susu ibuDaun: mengelakkan jangkitan dan merawat masalah kulit.

Biji benih noni dipanggang dan dimakan untuk membersihkan badan.- benih Noni digunakan untuk membuat cecair kohong yang disapukan pada rambut untuk dijadikan sebagai penghalau serangga / insektisid.- Cecair yang sama juga digunakan untuk melegakan kulit yang gatal.


Daun yang dihangatkan disapu pada dada untuk menghilangkan batuk, loya dan kembung perut.- Jus Noni daripada daunnya digunakan untuk merawat artritis di Filipina.- Daun yang kaya dengan antioksida dijadikan dalam bentuk teh bagi merawat pelbagai ketidakselesaan dan untuk membantu dalam penghadaman.- Daun noni digunakan sebagai perlindungan dari roh jahat.


Hari ini, Noni digunakan untuk merawat penyakit berikut:Arthritis, terbakar, calar, selesema, sembelit, luka, batuk, diabetes, dysuria, masalah telinga, untut, pembesaran limpa, jangkitan mata, demam, keretakan tulang, ulser gastrik, gout, sakit kepala, pendarahan, keradangan, kegatalan, haid tidak menentu, sakit otot, tegang urat saraf, kesakitan, pneumonia, reumatism, kecacingan, septicemia (keracunan darah), bintik-bintik pada kulit, sakit tekak, terseliuh, sakit perut, tetanus dan kancing gigi. Daunnya digunakan sebagai tonik, pelembap, deodorent dan sebagai julap.


PROSES PEMBUATAN JUS PATI NONI
Proses Pembuatan Jus Pati Noni USA FederationJus Pati Noni USA Federation diperam dan diproses dari intipati asal Noni berkualiti tinggi yang berasal dari kepulauan Pasifik Selatan. Jus Pati Noni USA Federation yang 100% pati Noni tulen merupakan Enzim yang berkualiti tinggi, tidak mengandungi sebarang bahan tambahan atau pengawet.

A:Pokok Noni. Pokok-pokok Noni adalah pokok-pokok buah tropika yang tumbuh liar di kawasan Kepulauan Pasifik Selatan, berbuah selepas 10 bulan.
B: Buah Noni.Selepas tempoh masa 18 bulan, buah Noni akan masak dengan ketuat tumbuh di atas kulit, menyerupai jambu batu. Setiap pokok akan menghasilkan sebanyak 4-8 Kilogram setiap bulan.
C: Penapaian Semula Jadi. Buah Noni yang masak dan tumbuh sempurna dipilih secara teliti sebelum diletakkan dalam tong-tong khas untuk proses penapaian semulajadi selama tempoh 3 bulan (lebih kurang 90 hari).
D: Pengekstrakan Teknologi Tinggi. Selepas penapaian semulajadi berlaku, Noni tersebut diekstrak melalui proses pengasingan yang akan memisahkan intipati daripada hampas.
E: Penghapusan Bakteria Dengan Tekanan Tinggi. Proses Pensterilan, yakni mengenakan tekanan tinggi terhadap ekstrak Noni dijalankan bagi mengawal kualiti Noni yang telah ditapai.
F: Pembotolan dan Penghantaran. Noni yang dihasilkan akan dimasukkan ke dalam bekas yang bebas daripada kuman dan habuk, kemudiannya akan dihantar ke proses pembotolan.
G: Perletakkan dalam Kontena-kontena untuk dieksport.Ribuan kontena akan dihantar kepada penggemar Noni diserata dunia sebagai usaha meningkatkan kesihatan keseluruh dunia.

LATIF 013 3936929

LINK
http://www.usabsy.com
http://www.b-swan.my
http://www.miracle-noni.blogspot.com/
http://rmteam.ning.com


JUS HEBAT UNTUK LELAKI DAN WANITA

No comments:

Post a Comment